پژوهشکده هنر و رسانه
هنر و هنرپروری و ابعاد زیبایی شناختی، از ابتدای خلقت انسان، توسط یگانه معمار زیبای هستی، خداوند زیبای زیبادوست،به جسم وجان بشر هدیه شده است.
اینکه انسان درعین کمال جویی،به دنبال زیبایی ها و خوبیهاست و هنر ابزاری است گسترده و گویا، بدون هیچ محدودیت ارتباطی، در خدمت جلوه گری و ظهور خوبیها و زیباییها.
رسانه در معنای عام آن نیز به عنوان وسیله ای یرای طرح، ترویج ،تقویت ورسانش خوبی ها وزیبایی ها مطرح می شود و یا در تضعیف و طرد آنچه کژی و نازیبایی است به کمک حوزه های مطالعاتی ،علمی، پژوهشی و آموزشی می آید تا موضوعات و مباحث حوزه های مربوطه را رصد کرده و بصورت مسئله محور، در قالب پرسش های عمیق و نقادانه طرح و تبیین نماید.
با این مقدمه پژوهشکده هنرو رسانه به عنوان یکی از بخش های اساسی پژوهشگاه فرهنگ و هنر با گروه های پژوهشی زیر فعالیت دارد.
گروه های پژوهشی پژوهشکده هنر و رسانه:
1) گروه پژوهشی هنر
2) گروه پژوهشی ادبیات
3) گروه پژوهشی رسانه و تبلیغ
4) گروه پژوهشی تولیدات فرهنگی و هنری
اخبار پژوهشکده هنر و رسانه:
*نظرسنجي: كدام فيلم شايسته نمايندگي ايران در اسكار 2013 است؟
* نشست تخصصی " رنگ و مد در پوشش مردم ایران " در پژوهشگاه فرهنگ وهنر
* هماندیشی تخصصی" آموزش های مجازی، ضرورتها و موانع "
* طنز فاخر؛ گزش، بینش و اخلاق را با هم دارد
* پژوهشگاه فرهنگ و هنر؛ "تشکیل یک نهضت فرهنگی عمیق" درجهت مقابله موثر با هتاکان را خواستار شد
* "دروغ درمانی" آفت بزرگ مدیریت است!
* نشست تخصصی"ارتباط سالم ؛ بودن یا نبودن! "در پژوهشگاه فرهنگ و هنر
* روابط عمومی ها،توجیه گری را بر اطلاع رسانی ترجیح می دهند!
* همایش نرم افزارهای معماری و شهرسازی در خانه معمار برگزار شد