اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

دکتر مقیسه: نسیم روحانی با "جوانگرایی مدیریت" دلنشین تر می شود

دکتر مقیسه: نسیم روحانی با جوانگرایی مدیریت دلنشین تر می شود
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رساني پژوهشگاه فرهنگ و هنر به نقل از دانانیوز، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و هنر ضمن تشکر از حضور حماسی و غرورآفرین ملت هوشمند وشریف ایران در روز 24 خردادماه اظهار داشت: این حضور بزرگ  از الطاف الهی بود که مسئولیت و قدرشناسی مسئولین را ضروری تر ساخت وفرصتهای خدمتگزاری مطلوب را برای منتخب ملت جناب آقای دکتر روحانی و همکارانش فراهم کرد.

دکتر مقیسه گفت: اینکه پس از گذشت سه دهه پرفراز ونشیب از پیروزی انقلاب مردم بعنوان صاحبان اصلی هنوزهم  پشیبان و حامی قدرتمند این انقلاب و کشور هستند مایه افتخار و مباهات دوستان وموجب حیرت و وحشت بدخواهان و دشمنان در داخل و خارج کشورشده است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و هنر در ادامه گفت: آنچه که در طول این سه دهه بعضا درفضای مدیریتی کشور و بدلبل رفتارهای تکرار شده برخی مدیران به شکل ناهنجاری رشد یافته و بعنوان یکی از اصول نانوشته نظام مدیریتی کشور به" تغییرات اتوبوسی" تعبیر می شود. در سطوح مختلف ریشه دوانده و با تغییرات جدید درمدیریت یک وزارتخانه، سازمان و یا حتی یک واحد سازمانی، چهره نمایی می کند.

این پژوهشگر فرهنگی،اجتماعی با انتقاد از فضای تعلیق وتعطیلی غیر رسمی تصمیم گیریها ویا امور اجرایی که قبل،حین و مدتی بعد از انتخابات مهم از جمله انتخابات سرنوشت ساز رباست جمهوری برکشور ما سایه افکن می شود گفت: این حق قطعی یک مدیر و یا رئیس جمهور است که معاونین و مدیران و وزرای مطلوب و مورد نظر خود را یا توجه به افق ترسیمی انتخاب و منصوب کند ولی این حق نباید موجب شود تا در یک فضای نامطلوب احساسی،سلیقه ای، حزبی ویا عقده گشایی های بعضی از اطرافیان،استعدادها و شایستگیها و تجارب ارزشمند تخصصی وحرفه ای کارکنان قبلی و فعلی یک سازمان و یا وزارتخانه نادیده گرفته شده و مورد بی مهری قرار گیرند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و هنر با توجه به شخصیت، منش  وعده های آقای دکتر روحانی اظهار امیدواری کرده که کشور با مدیریت ایشان بسوی تدابیر عقلانی و هوشمندانه همراه با نشاط و امیدافزایی نسبت به آینده پیش رفته وگفت: دکتر روحانی با الهام از توفبقات نظام مدیریتی کشور در دوران سازندگی و روحیه اعتمادی که حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت به جوانان آن دوره داشتند و حرکت مهم و ماندگاری را در نیرو سازی و جوانگرایی نظام مدیریتی کشور ایجاد کردند که برکات وثمره بلندنظری و دوراندیشی معظم له در تمام مقاطع و دوران حیات سه دهه ای پس از پیروزی مشهود و غیرقابل انکار است، این فرصت را برای نسل امیدوار و نواندیش امروزی فراهم کند.

دکتر مقیسه در پایان گفت: عمیقا معتقد هستم که " نسیم روحانی، با جوانگرایی دلنشین تر می شود" و آقای دکتر روحانی رئیس جمهوری منتخب ملت بزرگ ایران، باید حلقه مدیریتی خود راگسترش داده و وسیع ترچینش کند وبه عبارتی دیگر" نهضت جوانگرایی" را مجددا احیا کند و با اعتماد به استعدادهای چشمگیر شناخته شده و  یا ناشناخته ،مسئولیتهایی را به نسل جوان پرورش یافته در نظام جمهوری اسلامی واگذار کند تا در کنار مدیران تجربه اندوخته و پیشکسوت هر سازمان و یا وزارتخانه، کشور عزیزمان، از قحط الرجال خودساخته! برخی مدیران رهایی یابد.  انشاءالله 
اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 5 تير 1392   /   کد مطلب: 153   /   بازدید: 5429