اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

بهزاد سلطانی: پایان نامه های دانشجویی به شرکت دانش بنیان تبدیل می شوند

بهزاد سلطانی: پایان نامه های دانشجویی به شرکت دانش بنیان تبدیل می شوند
واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر، بهزاد سلطانی در گفتگو با مهر با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد پایان نامه ها و رساله های دانشجویان قابلیت تجاری سازی دارد، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه دارد رساله ها و پایان نامه های کاربردی دانشجویان را حمایت کرده و تبدیل به شرکت های دانش بنیان کند.

وی تصریح کرد: به روسای دانشگاه ها اعلام کردیم تا از طریق دفاتر ارتباط با صنعت رساله ها و پایان نامه های کاربردی دانشجویان را به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی کنند تا صندوق هزینه هایی انجام پژوهش ها را به دانشگاه پرداخت کند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین از سوی این صندوق سهم ایجاد دانش فنی پژوهش ها نیز تعیین و در نهایت با توجه به سرمایه گذاری صورت گرفته سهام دانشگاه و صندوق مشخص خواهد شد.

سلطانی گفت: در این طرح باید سهام دانشگاه میان استاد و دانشجو تقسیم شود تا دانشگاه در مدیریت شرکت تشکیل شده دخالتی نداشته و تنها سود شرکت به دانشگاه پرداخت شود تا براین اساس  بتوانیم به دانشگاه ها کمک مالی کنیم.

وی عنوان کرد: پیش بینی می کنیم طی سه سال آینده در زمینه تبدیل رساله ها و پایان نامه های  کاربردی دانشجویان به شرکت های دانش بنیان به موفقیت های چشمگیری دست یابیم.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: درحال حاضر ۶۰ درصد درآمد برخی از دانشگاه های بزرگ جهان از طریق ایجاد شرکت های دانش بنیان دانشگاهی تامین می شود.

اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 6 مرداد 1394   /   کد مطلب: 234   /   بازدید: 3568