اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

ارایه دستاوردهای فناوری 100شركت خارجی در نمایشگاه بین المللی اینوتكس 2016

ارایه دستاوردهای فناوری 100شركت خارجی در نمایشگاه بین المللی اینوتكس 2016
واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر،دكتر فرهنگ فصیحی روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: نمایشگاه و نشست بین المللی فناوری و نوآوری ( اینوتكس 2016) از سوی پارك فناوری پردیس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مركز همكاری های فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.
وی بیان كرد: در پنجمین دوره نمایشگاه بیش از 100شركت از 20 كشور مختلف دنیا از جمله روسیه، یونان، بلاروس، اتریش، هند، چین و كره جنوبی برای انتقال فناوری حضور خواهند داشت و محصولات خود را عرضه می كنند، همچنین در مدت برگزاری این نمایشگاه متخصصانی از 12 كشور در دوره دوم نشست بین المللی اینوتكس شركت می كنند.
وی اظهاركرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، یك اقدام ملی با رویكرد بین المللی برای كمك به موضوع انتقال فناوری است.
فصیحی افزود: در این نمایشگاه در كنار شركت های خارجی، همین تعداد شركت های دانش بنیان موفق ایرانی نیز كه آماده همكاری های فناورانه با شركت های خارجی هستند، حضور دارند. هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه ایجاد ارتباط بین مجموعه داخلی و خارجی برای شكل گیری همكاری های تكنولوژیك است.
وی گفت: در این نمایشگاه فناوری های پیشرفته در حوره فناوری اطلاعات و ارتباطات، اتوماسیون تغییرات صنعتی و پزشكی، مواد، زیست فناوری، الكترونیك و ارتباطات، مكانیك و مكاترونیك، اپتیك، هوا فضا، انرژی های نو و تجدید پذیر، نفت، گاز و پتروشیمی، فناوری پزشكی و مهندسی پزشكی، سیستم های هوشمند، جو زمین، تجهیزات پزشكی و آزمایشگاهی، صنایع و تاسیسات زیربنایی ارایه می شود.
فصیحی ادامه داد: این یكی از اقدامات مورد نظر نقشه جامع علمی كشور و تعداد دیگری از اسناد بالادستی است و تسهیل این امور به عنوان یك راهبرد برای حوزه علم و فناوری كشور در نظر گرفته شده است.
وی گفت: این نمایشگاه به پوشش مسایل فراروی شركت های دانش بنیان در بحث انتقال فناوری و شكل گیری شبكه های فناوری كمك می كند.
وی بیان كرد: برگزاری این نمایشگاه را یك اقدام ملی در سال اقدام و عمل، برای پیاده سازی یكی از اسناد بالادستی به ویژه نقشه جامع علمی كشور برای زمینه سازی همكاری های بین المللی در حوزه نوآوری و فناوری می دانیم .
پنجمین نمایشگاه بین المللی فناوری نوآوری (اینوتكس 2016) از دوم تا پنجم خرداد ماه سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود .
دومین نشست بین المللی اینوتكس 2016 نیز با موضوع 'شبكه سازی نوآوری' در كنار نمایشگاه برنامه ریزی شده است كه اساتید و صاحب نظران خارجی و داخلی در طی دو رو،ز موضوعات مرتبط را به بحث و تبادل نظر خواهند گذاشت كه فرصت مناسبی برای كلیه فعالان حوزه فناوری و نوآوری برای تبادل تجارب فراهم خواهد شد
اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 7 ارديبهشت 1395   /   کد مطلب: 237   /   بازدید: 3281