اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

نخستین رویداد ملی استارتاپ دریایی شهریور ماه برگزار می‌شود

نخستین رویداد ملی استارتاپ دریایی شهریور ماه برگزار می‌شود
واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر به نقل از ایسنا، مجید یوسفی در نشستی خبری اظهار کرد: در راستای افزایش و رشد خلاقیت و بروز ایده‌های نوین، مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر با همکاری پارک علم و فناوری مازندران نخستین رویداد ملی استارتاپ دریایی با محوریت صنایع دریایی، محیط زیست و شیلات را در نوشهر برگزار می‌کند.
دبیرکل نخستین رویداد ملی استارتاپ تخصصی دریایی افزود: این رویداد مهم روز یازدهم شهریور 95 و همزمان با دومین همایش ملی فناوری‌های دریایی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) شهرستان نوشهر با حضور مدیران ارشد صنایع دریایی کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.
یوسفی به نقش استارتاپ‌ها در توسعه ایده‌پردازی و ایجاد فناوری‌های نوین پرداخت و تصریح کرد: حوزه دریا یکی از اولویت‌های اساسی و مهم به منظور فعالیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان است که زیرنظر مدیریت مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر قادر به ادامه فعالیت‌های خود هستند و از حمایت مادی و معنوی بهره مند می شوند.
به گزارش ایسنا، مهدی ترابی نماینده پارک علم و فناوری مازندران نیز با اشاره به اینکه طرح ها و ایده‌های مرتبط با اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی در اولویت انتخاب قرار دارند، گفت: خلاقیت و ایده‌هایی با فناوری بالا و خدمات نوین از امتیاز مثبت برخوردار می‌شود و حمایت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و فعالان بخش خصوصی از این ایده‌ها دارای امتیاز مثبت هستند.
وی با بیان اینکه ایده‌هایی که نمونه اولیه داشته باشند از امتیاز ویژه ای برخوردار هستند، افزود: بهترین ایده‌ها علاوه بر دریافت جوایز نفیس در اولویت جذب سرمایه‌گذاری برای تبدیل به یک کسب و کار صنعتی قرار می‌گیرند که شامل تسهیلات مالی بلاعوض، ارائه فضای کاری، اداری، بازاریابی محصولات و خدمات تولید شده، حمایت کامل از دانش بنیان شدن تیم‌ها و دیگر حمایت‌های لازم است.
ترابی با اشاره به آغاز به کار دو هفته‌ای دبیرخانه این رویداد در مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر، اظهار کرد: خوشحال هستیم که پذیرای نظرات و ایده‌های خلاقانه عموم مردم باشیم و بر همین اساس از طرح‌ها و ایده‌های نوین و کاربردی استقبال می‌کنیم.
دبیر اجرایی نخستین رویداد ملی استارتاپ تخصصی دریایی بیان کرد: از تمامی محققان، صنعتگران، دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه دریایی دعوت می‌شود تا با شرکت در نخستین رویداد استارتاپ تخصصی دریایی کشور، ایده‌های خود را برای تبدیل به طرح‌های صنعتی که با حمایت‌های مالی و حضور مستقیم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و مدیران صنایع دریایی برگزار می شود، ارائه کنند.
وی درباره ویژگی‌های ایده‌هایی که مطرح می‌شوند، خاطرنشان کرد: ایده‌های مطرح شده باید در راستای توسعه و رونق صنعت دریایی داخلی باشند و در گذشته شبیه آن در داخل کشور ارائه نشده باشد و از سوی دیگر هم دارای طرح توجیه اقتصادی مناسبی باشند.
ترابی با قدردانی از همکاری‌ پارک علم و فناوری مازندران در حمایت از مرکز رشد نوشهر برای برنامه‌ریزی این رویداد مهم و ملی، گفت: صاحبان ایده می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را از طریق ایمیل به دبیرخانه استارتاپ دریایی ارسال کنند.
اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 8 تير 1395   /   کد مطلب: 245   /   بازدید: 3268