اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

پژوهشگاه فرهنگ و هنر؛ "تشکیل یک نهضت فرهنگی عمیق" درجهت مقابله موثر با هتاکان را خواستار شد

پژوهشگاه فرهنگ و هنر؛ تشکیل یک نهضت فرهنگی عمیق درجهت مقابله موثر با هتاکان را خواستار شد

امروزه با به بن بست رسیدن الگوها و تئوریهای دنیامحور و مادیگرایانه،و علیرغم تلاشهای گسترده اسلام ستیزانه دشمنان، گرایش به مکتب انسان ساز اسلام عزیز و تمایل به بهره گیری از فضائل پربار اهل بیت(علیهم السلام) در اقصی نقاط جهان بویژه در قلب دولتهای بزرگ سلطه جو در حال گسترش و رو به فزونی است.

به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر،در سالروز شهادت حضرت امام هادی علیه السلام و در پاسخ به توهین و هتاکی برخی گمراهان زبون، پژوهشگاه فرهنگ و هنر،بیانیه ای صادر کردو در آن همه اندیشمندان، عالمان،نویسندگان، شاعران، هنرمندان عرصه های مختلف ونیز اصحاب رسانه را به " تشکیل یک نهضت فرهنگی عمیق"فراخواند.

در آغاز این بیانیه پس از حمدو سپاس خداوند و درود وسلام بر حضرت ختمی مرتبت محمدمصطفی صل الله علیه و آله و اهل بیت پاک و مطهر آن حضرت، چنین آمده است:در بررسی اجمالی  تاریخ اسلام  از بدو طلوع تابناک خورشید رسالت نبوی(صل الله علیه وآله) و در ادامه آن نقش آفرینی ائمه اطهار(علیهم صلوات الله) پیوسته شاهد هتک حرمت و جسارت‌هایی از سوی معاندان و انسان‌های گمراه و زبون بوده‌ایم ، اما غافل از اینکه باهتاکی، توهین‌ و چنین جسارت‌هایی خورشید فروزان امامت و ولایت نه تنها خاموش نشده بلکه فروزانتر والهام بخش تر از همیشه هدایت ورستگاری انسانهای آزادیخواه و حق طلب را برعهده  داشته و خواهد داشت.
در پیام پژوهشگاه آمده است: دشمنان دین و همراهان و حامیان آنان که جیره خواران فرقه های منحرف بهائیت و وهابیت هستند،با احساس خطر از افزایش توجه و گرایش نسل جوان جامعه جهانی بسوی اسلامی که در ایران به رهبری پیر فرزانه، خمینی کبیر(ره) بنیان نهاده شد واکنون پس از گذشت سه دهه وعلیرغم تمامی مشکلات و موانع داخلی و خارجی و نبردهای نابرابری که از سوی دشمنان و سلطه جویان جهانی برعلیه ایران اسلامی تدارک دیده شده است، ایران عزیزمان ، همچنان پیروزمندانه و پرافتخار در سایه رهبری فرزانه ای دیگربه حرکت الهام بخش و آزادیخواهانه  خود ادامه می دهد.
در بخش دیگر پیام اظهار شده است: دشمنانی که همه تلاش خود را برای جلوگیری از معارف حقه اسلام و تشیع بکار بسته اند، در ستیز بی وقفه و نابرابر خود، هر زمان که پاسخی قانع کننده در برابر منطق قوی و روشنگر تشیع علوی  ندارند، از سر ضعف و زبونی به هتاکی، توهین و جسارت روی می‌آورند و این مسئله تازه‌ای نیست.
در این پیام آمده است: توهین و جسارت به ساحت قدسی اولیای الهی در تداوم برنامه‌های خصمانه دشمنان اسلام و معاندین با مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم اسلام) قرار دارد و این گونه حرکات از یکسو حاکی از عجز و درماندگی دشمنان اسلام است و از سوی دیگرقطعا در فراگیرترشدن گرایش به اسلام در جوامع دیگر کمک خواهد کرد.
در پایان این پیام آمده است: جا دارد تا در تقابل و نبرد موثر با این باهتاکیها، توهین‌ و جسارت‌ها به ساحت قدسی اولیای الهی که در تداوم جنگ نرم و برنامه‌های خصمانه گسترده دشمنان است، همه اندیشمندان، عالمان،نویسندگان، شاعران، هنرمندان عرصه های مختلف ونیز اصحاب رسانه را به " تشکیل یک نهضت فرهنگی عمیق" دعوت می کنیم، باشد که این نهضت فرهنگی تلاش ماندگار و فراگیری در رشد و توسعه فرهنگ ناب اسلام عزیز و ترویج معارف حقه مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم اسلام) گردد. انشاءالله

اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 5 خرداد 1391   /   کد مطلب: 26   /   بازدید: 6686