اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

گردش مالی 310 میلیاردی شرکت‌های فعال در حوزه نانو

گردش مالی 310 میلیاردی شرکت‌های فعال در حوزه نانو
واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر به نقل ازایسنا، دکتر سورنا ستاری روز چهارشنبه، 14 مهرماه در مراسم افتتاح نهمین جشنواره فناوری نانو با تاکید دوباره بر توسعه زیست‌بوم افزود: آنچه که به عنوان اقتصاد دانش‌بنیان پیگیری می‌شود، در واقع تغییر زیست‌بوم است. چراکه دانشگاه‌ها باید بدانند به دانشجویان به عنوان سرمایه انسانی توجه کنند و صنایع نیز باید بدانند که سهمی از علم و فناوری در فعالیت‌های خود داشته باشند.

وی با اشاره به منابع زیرزمینی در کشور خاطرنشان کرد: داشتن منابع زیرزمینی مهم نیست؛ ولی مهم این است که ما چه ماده‌ای بر آن اعمال کنیم که تا ارزش افزوده آن بیشتر شود.

ستاری با اشاره به اقدامات انجام شده در ستاد توسعه فناوری نانو خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر نیروهای انسانی زیادی در این حوزه تربیت شده و 160 شرکت در حوزه نانو تاسیس شد که فروش محصولات آنها بالغ بر 310 میلیارد تومان است.

معاون علمی رییس‌جمهور رسوخ این فناوری در مقاطع تحصیلی دبستان تا تحصیلات تکمیلی را از دیگر اقدامات موثر ستاد نانو نام برد و ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته ما دیگر نگران خروج نیروهای انسانی از کشور نیستیم؛ چراکه سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این حوزه صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به ایجاد شبکه آزمایشگاهی اشاره کرد که در آن شش هزار دستگاه آزمایشگاهی به محققان خدمات ارائه می‌دهد.

ستاری اضافه کرد: به منظور تسهیل در دسترسی محققان به خدمات این آزمایشگاه تخفیفاتی برای این شرکت‌ها و اساتید در نظر گرفتیم.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر ضرورت مشارکت بیشتر بخش خصوصی در توسعه فناوری اضافه کرد: ما اجازه نداریم که در زمینه‌هایی که بخش خصوصی می‌تواند وارد شود، حضور یابیم و این فرهنگ باید نهادینه شود؛ چراکه در این صورت سرمایه‌های بخش خصوصی به جای سرمایه‌گذاری بر روی سکه و دلار در استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این حرکت ادامه یابد و یادآور شد: با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه‌های علمی و فناوری اخیراً شاهد هستیم که ما در جلسات اقتصادی دولت دعوت می‌شویم.

ستاری، دلیل این امر را بزرگ شدن شرکت‌ها و گردش مالی ذکر کرد.
اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 17 مهر 1395   /   کد مطلب: 265   /   بازدید: 2872