اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

طرح جامع تجاری سازی علم به زودی به مجلس ارایه می شود/خبرهای خوش حمایت از شرکت های دانش بنیان در آینده

طرح جامع تجاری سازی علم به زودی به مجلس ارایه می شودخبرهای خوش حمایت از شرکت های دانش بنیان در آینده
واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر به نقل ازایرنا، « محمدرضا پورابراهیمی » روز (دوشنبه) در آیین رونمایی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و گشایش بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: نگاه تخصصی برپایه شرکت های دانش بنیان نقطه عطفی در بازار سرمایه کشور است.
به گفته وی، امروز و پس از گذشت حدود چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، ایران به رتبه پانزدهم تولید علم در جهان و رتبه نخست منطقه دست یافته و اینک زمان استفاده از این دانش برای تجاری سازی علم، خلق ثروت و افزایش رفاه جامعه است.
وی بیان داشت، در سال های گذشته اقدام های خوبی را در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مقوله بازار سرمایه شاهد بودیم، به طوری که رتبه کشور در دو سال اخیر در این عرصه 25 واحد رشد داشته است.
پورابراهیمی یادآوری کرد، وقتی نخستین بار مبحث بورس ایده در کشور کلید خورد، برای بسیاری افراد جای سوال بود، اما امروز این حرکت، آغازی بر حرکت رو به جلوی کشور است.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به درآمدزایی سرشار هندی ها از محل فروش نرم افزار در جهان، جنس آن را از نوع دانش بنیان توصیف کرد.
پورابراهیمی ادامه داد: نوسان های درآمد نفت و استفاده از ظرفیت های منابع طبیعی در سال های گذشته آسیب های جدی به اقتصاد کشور وارد کرد.
وی افزود: یکی از مقوله های پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه، ارتقای ظرفیت اقتصاد دانش بنیان به حداکثر ممکن است و باوجود همه مشکلات، این مسیر به راه خود ادامه می دهد.
وی گفت: اکنون کمیته تخصصی اقتصاد دانش بنیان در کمیسیون اقتصادی مجلس راه اندازی شده و نیازمند تدوین قانون و اصلاح آیین نامه هاست.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان ساخت: بزودی و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تدوین قانون این مهم در قالب طرح و یک بسته جامع برای بروز رسانی و تجاری سازی علم انجام می شود و در آینده خبرهای خوبی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در راه خواهد بود.
وی ادامه داد: سال گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس جوایز صادراتی برای شرکت های دانش بنیان به صورت ویژه دیده شد و در بودجه 96 نیز این احکام را تکرار خواهیم کرد که ظرفیت خوبی برای این شرکت ها خواهد بود.
وی خاطرنشان ساخت: مجلس و کمیسیون اقتصادی، تمام قد برای ارتقا و توانمندی شرکت های دانش بنیان در حوزه بازار سرمایه عمل خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، سرمایه‌گذاری جسورانه (Venture Capital) یک مدل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا و شرکت‌های کوچک با ظرفیت رشد بلندمدت است؛ البته این نوع سرمایه‌گذاری منبع مهمی برای راه‌اندازی کسب‌و‌کارهایی است که کوچک‌تر از آن هستند که دسترسی مناسب به بازار سرمایه یا بانک‌ها داشته باشند و از ریسک بالا و به‌تبع بازدهی مورد انتظار بالایی برای سرمایه‌گذار برخوردارند.
اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 7 دي 1395   /   کد مطلب: 294   /   بازدید: 3149