اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

وزیر ارشاد : حوزه وزارتی ویترین وزیر و وزارتخانه‌ است و باید به اخلاق توجه ویژه‌ای داشته باشد

وزیر ارشاد : حوزه وزارتی ویترین وزیر و وزارتخانه‌ است و باید به اخلاق توجه ویژه‌ای داشته باشد

واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر به نقل از دانانیوز: سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید حوزه وزارتی با تاکید بر این مطلب افزود: هر فردی که وارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌شود به نحوی عضو خانواده این وزارتخانه باقی می‌ماند.

وی با اشاره به ویژگی‌های فردی و سابقه فعالیت‌های امین عارف‌نیا مدیرکل پیشین حوزه وزارتی ادامه داد: آقای عارف‌نیا با حضور در شهرداری تهران می‌تواند شرایط گسترش همکاری‌های فرهنگی و اجتماعی آن با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را فراهم آورد.

صالحی گفت: حوزه وزارتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای اهمیت بسیاری است و می‌توان از آن به عنوان ویترین وزارتخانه یاد کرد. این حوزه ویترین کارآمدی و همچنین مجموعه چگونگی آداب و تعاملات وزارتخانه را نشان می‌دهد.

دانانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: حوزه وزارتی ویترین اخلاق اسلامی و انسانی است و به عنوان مویرگ ارتباطی و شبکه اتصال با دیگر مجموعه‌های آن محسوب می‌شود.

صالحی در ادامه بر نقش هماهنگی، پیگیری تصمیمات و کارشناسی برای تصمیم‌های مهم وزارتخانه تاکید کرد و گفت: حوزه وزارتی باید با تعصب و پیوستگی جمعی و حداقل تنش و حداکثر هم‌افزایی اقدامات و فعالیت‌های وزارتخانه را به نتیجه برساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از خدمات امین عارف نیا مشاور وزیر و مدیرکل پیشین حوزه وزارتی وی را فردی با مدیریت جدی، صادقانه و پرانرژی دانست و گفت: همه اخلاق به دو اصل صداقت و امانت وابسته است و من نیز تلاش می‌کنم در این دوره مدیریت صادقانه را دنبال کنم.

وی ادامه داد: آقای عارف‌نیا در مدتی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند پایه گذار ایده‌های خوب و مناسبی بودند که بعد از این هم تداوم می‌یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های علی جنتی و سیدرضا صالحی امیری، محمدمهدی احمدی مدیرکل جدید حوزه وزارتی را فردی با سابقه علمی و دینی برشمرد و گفت: آقای احمدی به عنوان مدیرکل حوزه وزارتی فردی با مدیریت اعتدال و تعادل است.

صالحی گفت: دلیل انتخاب آقای احمدی به عنوان مدیرکل این حوزه آشنایی وی با بدنه وزارتخانه است که این امر موجب ایجاد سرعت در عملکرد وزراتخانه می‌شود. همچنین تعامل وی با استان‌ها و توجه به تولیدات فرهنگی و هنری آنها از دیگر دلایل انتخاب وی برای این سمت بود.

وی افزود: امیدوارم با حسن مدیریت، برنامه‌ریزی و تعامل مدیرکل حوزه وزارتی، شرایط رو به پیشرفتی در وزارتخانه داشته باشیم.

عارف نیا: مدیرکل حوزه وزارتی مشاور امین و صادق وزیر است

در ابتدای این آیین امین عارف‌نیا مشاور وزیر و مدیرکل پیشین حوزه وزارتی ضمن تقدیر از زحمات سیدرضا صالحی امیری و علی جنتی گفت: مدیرکل حوزه وزارتی باید مشاور امین و صادق وزیر باشد.

وی افزود: مدیرکل حوزه وزارتی همچنین باید بتواند با صداقت خود مسائل و چالش‌های وزارتخانه را رصد و آنها را صادقانه به وزیر منتقل کند و برای حل و فصل آنها رسیدگی‌های لازم را داشته باشد تا این وزارتخانه بتواند روی ریل توسعه حرکت رو به جلویی داشته باشد.

عارف نیا ادامه داد: نظم، سرعت عمل، دقت و مردمداری از الزامات این جایگاه است و آقای احمدی به این ویژگی‌ها شهره هستند.

وی گفت: در مدت حضورم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کردم با برنامه‌ریزی، مشورت و جلب همکاری همه دست اندرکاران و همکاران حوزه وزارتی نقش مفیدی برای راهبری این حوزه ایفا کنم.

عارف نیا در پایان از تمامی همکاران حوزه وزارتی و معاونان، مشاوران و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حلالیت طلبید.

احمدی: چگونگی گفتار و تعامل با ارباب رجوع ماهیت حوزه وزارتی را تبیین می‌کند

در پایان این آیین محمدمهدی احمدی مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی ضمن تقدیر از حسن اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم ظرفیت پذیرش چنین مسئولیتی را داشته باشم و تلاش می‌کنم با تدبیر، درایت و برنامه‌ریزی پاسخگوی این اعتماد باشم.

وی افزود: خوشحالم که مورد اعتماد وزیری با شانیت فرهنگی، علمی و دینی هستم که خود مورد وثوق بزرگان نظام، مراجع تقلید و مراکز علمی و فرهنگی است.

احمدی ادامه داد: حوزه وزارتی آینه ماهیت و شخصیت وزیر است. رفتار، گفتار و چگونگی تعامل این حوزه با ارباب رجوع ماهیت آن را تبیین می‌کند.

وی در پایان ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های امین عارف‌نیا گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری ایشان در شهرداری تهران فعالیت های مشترکی میان این سازمان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های فرهنگی و هنری داشته باشیم زیرا هر دو سازمان دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های فرهنگی هستند.

در پایان این آیین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح تقدیری به امین عارف نیا اهدا و حکم محمدمهدی احمدی مدیرکل حوزه وزارتی را نیز به وی ابلاغ کرد.

این گزارش می‌افزاید امین عارف‌نیا در حکمی از سوی سیدرضا صالحی امیری وزیر وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ بیست و دوم آبان ماه سال ٩۵ به عنوان مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی در این وزارتخانه منصوب شد و در حال حاضر در حکمی از سوی محمدعلی نجفی شهردار تهران به عنوان مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران منصوب شده است.

محمدمهدی احمدی نیز پیش از این به عنوان مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به فعالیت بود و در حکمی از سوی سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ بیست و دوم شهریور ماه سال جاری به عنوان مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی منصوب شد.

اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 25 شهريور 1396   /   کد مطلب: 326   /   بازدید: 2969