اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و هنر: وجود رسانه های منصف و شجاع و منتقد، نشانه سلامت، شفافیت و رشد یک جامعه است

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و هنر: وجود رسانه های منصف و شجاع و منتقد نشانه سلامت شفافیت و رشد یک جامعه است

به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر، نشست تخصصی "خانه هنر و رسانه" پژوهشگاه فرهنگ و هنر با حضور رئیس پژوهشگاه و مدیریتهای پژوهشکده ها و مراکز وابسته، به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.

در این نشست محمدعلی مقیسه پژوهشگر وآسیب شناس فرهنگی واجتماعی طی سخنانی ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه و مطبوعات با تاکید بر اینکه مناسبت های این چنینی زمانی ارزش واقعی و تاثیرگذاری دارند که از حالت شعاری و کلیشه خارج شده و به فرهنگ سازی در ارزش گذاری به اصحاب قلم و حمایت از رسانه و خبرنگاران منصف و شجاع منجر شود.

این پژوهشگر برجسته کشور با اشاره به محدودیتهای گوناگون و غالبا نگرشهای سلبی وسلیقه ای با بن مایه های حزبی و گروهی که جامعه خبر و رسانه ما را تهدید می کند، گفت: وجود رسانه های منصف، شجاع و تاثیرگذار نشانه های خوب وافتخارآمیزی از سلامت، رشدو شفافیت یک جامعه سالم و پویا بحساب می آیند.

محمدعلی مقیسه گفت: به اعتقاد من هرچه محرومیتها و محدودیتهای رسانه ها و خبرنگاران بیشتر شود قطعا فضا برای تکرار خطاها و گسترش ضعفهابیشتر و عمیق تر شده  وبه زبان ساده تر محدودیت رسانه ها موجب رونق بازار ویژه خواری و فساد در جامعه می شود.

پژوهشگر وآسیب شناس فرهنگی واجتماعی گفت: رسانه ها، به عنوان زبان گویا و تاثیرگذار مردم، پل ارتباطی موثق و هدایتگر بین مسئولین و آحاد جامعه هستند تا هم صدای مردم به هنگام و با رعایت امانت و صداقت به مسئولین برسد و هم برای معرفی خدمات ویا هشدار خطاها و غفلتهای مسئولین، با ایجاد فضای مناسب نقش آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را ایفا کنند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و هنر در پایان سخنان خود : رسانه ها و خبرنگاران علاوه بر نقش آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و حفظ صداقت و امانت و انصاف که از ارکان اخلاق حرفه ای در این حوزه مهم است به اعتقاد من رسانه ها اگر منتقد نباشند وتفکر ونگرش نقادانه ومعلم گونه به جامعه ورویدادهای آن نداشته باشند قطعا خنثی وبدون تاثیرگذاری می شوند و این فاجعه ای است که چه بسا ممکن است  حوزه خبر و رسانه،  دست آویز و محملی برای اهداف ویژه خواران و یا توسعه رانت و رانت بازی شوند.  

اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 20 مرداد 1397   /   کد مطلب: 346   /   بازدید: 3535